b'SPREEKBUIS december 2021 Beste kinderen van Huntsman Holland,SPREEKBUIS december 2021De Sint had gehoopt dit jaar jullie allemaal weer in levende lijve te zien, Maar het coronavirus gaat nog heel hard rond, met alle gevolgen van dien. Ik ben al wat ouder, zoals jullie weten, Dus heb ik WIFI-piet heel hard laten zweten.Hij zette snel een online sinterklaas show voor jullie klaar, Zodat we veilig het Huntsman Sintfeest konden vieren met elkaar.Ik hoop dat jullie genieten van jullie cadeaus, En dat we het volgend jaar kunnen vieren, Go with the flow! corona-loos! De SintOnlangs is de nieuwe samenwerkingstool Shuntplan in gebruik genomen, bedacht door Huntsman en Den Hartogh, waarmee we alle logistieke handelingen bij de fa-brieken inzichtelijk maken en aan kunnen sturen. Meer inzicht, het voorkomen van fouten en een betere workflow is het resultaat. Het systeem omvat het bijhouden van een groot aantalvan alle betrokkenen heel veel feedback te vragen, stelt activiteiten op het terrein van Huntsman. Je kunt hierbijRosina Kleijburg-Hanssen, Supply Chain Process and denken aan de aankomst van trucks, wegen, inspectie,Project Manager Logistics. Tom Pijl, IT Manager Connected documentatie, shunting, plannen, opwarmen, laden enSites & Workforce bij Den Hartogh vult aan: Voor onze lossen. Die activiteiten werden altijd handmatig uitgevoerdmedewerkers hebben we besloten om in groepjes van drie en aangestuurd in de vorm van telefoontjes, papierenuitleg te gegeven aan iedereen die met de applicatie werkt. documenten en Excel-bestanden.Daarbij is eerst de happy flow uitgelegd en daarna de uitzonderingen. Stapje voor stapje krijgen nu onder meer Iedereen heeft zicht op wat er gebeurt het Supply Chain team en de planners meer inzicht in wat De belangrijkste verbetering die is gerealiseerd, is eengoed loopt en waar nog finetunen nodig is. soepel lopende happy flow.Dat geeft rust en een gevoel van controle. Als de Huntsman operator op de requestVan papier naar groen vinkjeknop duwt, dan weet men dat de container op het terreinAchter de schermen is de nieuwe applicatie gekoppeld aan aanwezig is en hoeft de operator niet langer te bellen.het SAP ERP-systeem en Transfusion TMS. Rosina: Eerder waren de chauffeurs de oren en ogen on-site, maarDaarmee hebben we bedrijfsbreed meer inzicht, verkleinen die hadden slechts een beperkt zicht op de planning enwe de kans op fouten, is er een uniforme werkwijze en zijn konden geen beslissingen nemen. Nu ziet iedereen direct er KPIs waarop we kunnen sturen. Bijvoorbeeld op hoeveel of een truck is geladen en er ruimte is voor een nieuwetijd er in een handeling gaat zitten. Ook kunnen we hande-laad- of losactiviteit. lingen achterhalen en is zichtbaar welke activiteiten goed lopen of beter kunnen. Waar een operator eerder steeds Eerst de happy flow, daarna de uitzonderingen teruggreep op zijn papieren, ziet hij dit nu met een groen De nieuwe manier van werken is een hele grote veranderingvinkje in de tool. Bijvoorbeeld of een container gereed is om voor beide partijen. Het loopt goed. De basis daarvooropgeroepen te worden ter belading of lossing. hebben we gelegd door aan het begin van de implementatie 18 19'