b'SPREEKBUIS december 2021 SPREEKBUIS december 2021Persoonlijk leren Op maat gemaakt werken? In de komende maanden zullen we hier verder op Hieruit is een aantal prioriteiten gekomen die met ingangingaan, maar we starten in januari bij de basis. De eerste van januari in de persoonlijke leertrajecten, ook wel learningtrainingen in januari zijn voornamelijk bedoeld om in dezelf-Op 4 november bezochten collegas van de journeys genoemd, uitgewerkt zijn. Guido: Het gente- de film te komen, praten we allemaal dezelfde taal en onderhoudsafdeling het Digital Capability Centergreerde Capability Building-programma bestaat uit 21hebben we dezelfde context. Daarna starten we met de van McKinsey in Aken, in het kader van de leertrajecten op maat. Daarnaast werken we aan eentrainingen met betrekking tot mindset & behaviour. applicatie om de voortgang van het opbouwen van vaardig- Trainingen volgen vier stappen: verwerven, toepassen, kick-off van het Maintenance Capability Program. heden te volgen en bij te houden. In Aken is een startbeoordelen en naleven. Alle workshops en trainingen Bij dit programma staan ontwikkeling volgens gemaakt met het programma, waarbij de focus lag op dehebben de leidende benadering voor het leren van vaardig-omschakeling naar digitalisering van werkprocessen enheden voor volwassenen: ervaringsleren. Door het doen en een persoonlijk leertraject centraal.werkzaamheden. Hoe ga je daarmee om, hoe kun je digita- iets te ervaren leren we het best. le hulpmiddelen inzetten om effectiever en efficinter te Guido Beijer is als Improvement Engineer nauw betrokken bij dit programma. Je komt niet zomaar tot een persoonlijk leertraject,Het Maintenance Capability Programdaar gaat nogal wat aan vooraf. We zijn gestart met een enqute onder de medewerkers van de onderhoudsafdeling.Als onderdeel van het Global Reliability Improvementhoud, met name wat betreft het opleiden van het Hierin konden ze aangeven hoe zij vondenProgramma, dat drie jaar geleden is gestart, isonderhoudspersoneel. Hieruit is het Maintenance dat ze functioneerden, hoe goed zijn ze Huntsman begonnen met het transformeren van zijnCapability Programma voortgekomen.in staat om zelfstandig goede kwaliteit teonderhoudsafdelingen om de betrouwbaarheid van deDe uitvoering van het programma begint in Rotterdam, leveren op het gebied van onderhouds-installaties te verbeteren. Dit omvatte verschillendemaar zal uiteindelijk wereldwijd uitgerold worden voorprocessen, maar ook soft skills, zoals initiatieven waaronder het nieuw ontworpen onder- alle Huntsman medewerkers die betrokken zijn bijplanning en werkindeling.houdswerkorderproces implementeren, prestatiebe- onderhoudsactiviteiten. Dit zogenaamde zelfassessment hebben weheercascade implementeren, nieuw ontworpen organi-in kaart hebben gebracht om te zien waarsatiestructuur implementeren en de planning enNaast het onderhoudspersoneel zullen ook Operations onze krachten en kansen liggen. werkvoorbereiding verbeteren. Nu worden de volgendeMaintenance Coordinatoren en Global Excellence stappen gezet in het proces naar uitmuntend onder- Team Asset Health-contactpersonen deelnemen. 8 9'